Strednej odbornej škole polytechnickej Liptovský Mikuláš
Dňa 8.10.2021 sa uskutočnila druhá z dvoch plánovaných študijných návštev, na ktorej mohli partneri získať užitočné informácie ohľadom odlišností vo vzdelávacích procesoch v SR a PL. Na študijnej návšteve sa zúčastnili pedagógovia a experti z oboch krajín. Na tomto stretnutí prebehol proces prenosu príkladov dobrej praxe vo vzdelávacích programoch a vytvoril sa základ pre budúcu spoluprácu medzi jednotlivými účastníkmi tejto návštevy.
Študijná návšteva sa uskutočnila v Strednej odbornej škole polytechnickej v Liptovskom Mikuláši. Na návšteve boli odprezentované študijné predmety a metódy výučby školy. Predovšetkým sa jednalo o predstavenie študijných predmetov zameraných na mechaniku strojov a zariadení, agromechanizáciu, poľnohospodárstvo a potravinársku výrobu, agropodnikanie a číslicovo riadené stroje. Taktiež boli odprezentované úspechy školy v duálnom vzdelávaní a cezhraničnom vzdelávaní Erasmus+.
Na pôde tejto školy bola uskutočnená aj prezentácia Goralského združenia agroturistiky, ktorá bola zameraná na turistiku v Malopoľskom vojvodstve, nárokoch na zručnosti vzdelávania sprievodcov v regionálnom cestovnom ruchu a možnostiach cezhraničnej spolupráce pri príprave študentov na trh práce v segmente cestovný ruch/agroturizmus. Taktiež partneri z Nowosielcov odprezentovali možnosti využitia agrotroniky a mechanizácie v poľnohospodárstve formou, akou sa táto problematika teoreticky a prakticky vyučuje na školách obidvoch poľských partnerov projektu – so zameraním na technickú stránku výučby, materiálovú a strojársku náročnosť takéhoto vzdelávania, ekonomické prínosy využívania umelej inteligencie v poľnohospodárskej výrobe.
Po oficiálnej časti nasledoval blok otázok a nezáväznej diskusie, kde si všetci zúčastnení neformálne vymieňali svoje skúsenosti a poznatky z duálneho vzdelávania, problematike cezhraničného vzdelávania, nedostatkoch a pozitívach vo vzdelávacom procese v jednotlivých krajinách a nachádzali prieniky vzájomnej možnej spolupráce do budúcnosti.